Final Fantasy XII - wątek o wszystkich wersjach gry

Zaczęty przez TheMan who sold the world, Lipiec 21, 2026, 09:57:32

Poprzedni wątek - Następny wątek

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

TheMan who sold the world

Jako osoba, która nie ma zbyt wielkiego doświadczenia z grami jRPG (może i kilkanaście ograłem, ale to kropla w morzu, bo gram w nie od kilku lat), zwłaszcza tymi starszymi, zastanawiam się nad tym tytułem. Legendarna ocena Famitsu 40/40, porzucenie losowych walk i turowego systemu, otwarty świat gry, całkowicie inna koncepcja. Dotychczas widziałem tylko kilka fragmentów rozgrywki, jako człek nastawiony na nowe doświadczenia i odkrywanie pieśni przeszłości doszedłem do wniosku, że najpóźniej w przyszłym roku muszę w to zagrać! Co sądzicie o tej grze? Jak fabuła, postacie, walki?

Zaciekawiła mnie z kolei sprawa problemów, przeczytałem że były jakieś dziwne przepychanki między Yasumi Matsuno a kierownictwem Square, podobno nawet nie dokończył on prac nad grą? Dziwna sprawa.

Manifesto

Lubię Final Fantasy XII. Grałem w to dawno temu na PS2 i obiecałem sobie, że wrócę do tego tytułu, tym razem do wersji The Zodiac Age (opartej na International Zodiac Job System, wydanym na PS2 tylko w Japonii). Gra jest ogromna, ma świetną oprawę (jak na tamte czasy grafika robiła bardzo duże wrażenie), bardzo dobry system walki i wiele dodatkowych aktywności (jak hunty, niektóre bardzo wymagające a ostatni z nich to już mega hardcorowa walka). Podoba mi się kierunek artystyczny XII, to że miasta tętnią życiem i są różnorodne pod względem wyglądu i tożsamości. Dialogi są napisane naprawdę dobrze, a niektóre postacie i ich wątki na długo zostają w pamięci. Bardzo lubię też oprawę muzyczną.